BÄSTA KOMPISAR MALMÖ

Skapar känslor. On- och offline.

Numera mässor

Bakgrund

Med ambition att blåsa nytt liv återkommande event, ville Numera Mässor ta vara på den av pandemin uppdämda efterfrågan av fysiska mässor. Med varumärken som Öl- & Whiskyfestival, Stora Villamässan, Sy- & Hantverksfestival mfl, är de en stor aktör i branschen. Inför 2023 utmanade de sig själva att kraftigt öka förköpsförsäljningen. Utmaningen hamnade så småningom hos Bästa Kompisar som fick uppdraget att förpacka mässorna i nya koncept, samt ansvara för annonsering. När den stora mässvåren gick mot sitt slut kunde Numera Mässor titta tillbaka på både omsättnings- och besöksrekord, där majoriteten konverterade i god tid innan mässan.

Manér & Copy

Ett lekfullt, intresseväckande och färgsprakande manér med tillhörande illustrationer ackompanjerades med copy som fokuserade på glädjen i det mänskliga mötet. Beroende på mässa anpassades copyn och känslan för att matcha mässans tema — allt för att väcka, bekräfta och stärka målgruppens intresse.

Öl- & Whiskyfestival

Den Stora Smakfesten