Soundbranding

Vi berättar din historia.

Not för not

Varför soundbranding?

Runda logiken. Gå direkt mot hjärtat.

Ni kommunicerar hela tiden. Och i många kanaler. På webben kommunicerar ni på ett sätt, och i de sociala kanalerna på ett annat. Där emellan gör ni reklamfilm och radioreklam. Och varje kanal kräver anpassat innehåll, men allt måste fortfarande ha en röd sammankopplande tråd. Med ljud och musik bygger du bryggan mellan de olika kanalerna och ger varumärket en identitet – en ljudidentitet – som stärker hela kommunikationen. Med rätt soundbranding lyfter du hela upplevelsen av varumärket och knyter det till starkare känslor och associationer.

Vi skapar unika ljudidentiteter. Oavsett syfte och kanal, görs det i tätt samarbete med våra övriga avdelningar. Slutresultatet blir ett varumärke som inte bara ser bra ut och kommunicerar väl, utan det låter dessutom rätt. Låt ljud och musik vara det som knyter ihop ditt varumärkes kommunikation. Låt ljud och musik stärka era kommunikationskanaler så helheten blir större än de enskilda delarna. Låt ljud och musik tonsätta ditt varumärke.

Hur låter ert varumärke?

Ljud och musik är en del av Bästa Kompisars DNA, oavsett om det gäller radio-spottar, jinglar eller högklassig låt- och musikproduktion. Men framförallt skapar vi ljudidentiteter – soundbranding – åt varumärken. Det stärker deras identitet och ställning gentemot målgrupper och konkurrensen, och rätt utfört bekräftas och förstärks övrig kommunikation. Därför ser vi till att koppla in soundbrandingen tidigt i planeringen av en varumärkesresa. Har ni frågor eller tankar om hur ditt varumärke bör låta – ta kontakt med oss här, så berättar vi gärna mer.